close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הרבנות הצבאית צודקת

הרב משה כץכו חשוון, תשעה19/11/2014

דעה- הרבנות הצבאית פועלת לפי שיקולים עניינים-הלכתיים ולאור ערכי צה"ל

תגיות:
לאחרונה פורסם שהרבנות הצבאית תספק לחיילים תוצרת של יבול נוכרי או של יבול שאינו מהיתר המכירה. הפרסומים ייחסו זאת למגמות של החמרה בהלכות שביעית או ככניעה למגמת התחרדות המתפשטת, לטענתם, בצה"ל.

ראשית, חשוב לזכור כי אחד הערכים המשמעותיים בצבא הוא ערך הריעות הצה"לי. המגמה היא לחבר עד כמה שניתן את כל חלקי עם ישראל הנושאים בעול הצבאי, כאיש אחד בלב אחד. אחד הביטויים לכך הוא באכילה המשותפת לכולם בחדר אוכל שוויוני, כחלק מהדברים המביאים לקרבה בין אנשים, ובשל כך, מתאמצים מאוד בצה"ל שכל חיילינו יאכלו יחד בלי בעיה. כל עוד הדבר מתאפשר, צה"ל יעשה כל שביכולתו כדי  לחבר ולא להפריד בין סוגי האוכלסיה השונים.
הדבר ידוע ומפורסם, שיש מהפוסקים האוסרים באופן מוחלט לאכול יבול שגדל על פי היתר המכירה. בדרך זו נוהג רובו ככולו של הציבור החרדי האשכנזי בארץ. כתוצאה מכך, ירקות ופירות שיגיעו למטבח הצה"לי מתוצרת של "היתר מכירה" - לא יאפשרו לכ-7000 חיילים להיות חלק מה"יחד" הצה"לי המבורך.
לכן, עד כמה שניתן, הפירות שיסופקו לצבא יהיו מסוגי גידולים שכל החיילים יכולים  לאכול מהם. בהמשך השמיטה של שנת תשע"ה, כאשר מבחינה טכנית-חקלאית לא יהיה ניתן להמשיך את המהלך המאחד הזה, היבול החקלאי בצה"ל כן יסופק  מתוצרת של "היתר המכירה", ובלית ברירה, הצבא נערך לאפשר סידור מיוחד לחיילים שלא אוכלים מיבול זה.

בכל אופן ובניגוד לשמועות - לא אמור להיות שימוש ביבול נוכרים בצה"ל!

אנו מחזקים את ידי הרבצ"ר ורע"ן כשרות להמשיך במפעלם וחזק את רמת הכשרות בצה"ל בצד חיזוק הריעות בין הלוחמים - ללא התעסקות באינטרסים חיצוניים אחרים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה